Mystery shopper

Discussieer hier over allerlei GetPaid gerelateerde onderwerpen.
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2298
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Mystery shopper

Bericht door willy »

Geen idee of dit de goede discussie groep is

Ik hoorde zonet op de Vlaamse, Belgische radio2 iets over mystery shopper
Het is een dagelijks programma waarin een deel komt genaamd 'Inspecteur De Cauw'

Vandaag ging het over promotie en spam om gratis te shoppen of wat dan ook allemaal voor 450 euro

Dit onderwerp heette mails en acties van Mystery shopper

Deze blijkt uw mailbox nogal te spammen en aangeraden wordt om nergens op in te gaan

Dus wees hier wat voorzichtig mee, het is maar een advies

Misschien zijn er nog mensen die dit hoorden ? zeker vlamingen ?
Dit is vaak rond de klok van achten
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Mystery shopper

Bericht door corinasjunk »

Nu ben ik geen Vlaming, maar het verbaasd mij niets dat jullie daar ook last hebben van zulke spam. Hier vliegen de (meestal 500 euro) shoptegoeden voor supermarkten, drogisterijen en woonwinkels je ook om de oren.
Allemaal nep natuurlijk, maar blijkbaar trappen er nog een hoop mensen in aangezien bv een Albert Heijn er regelmatig voor waarschuwt. Triest eigenlijk...
En qua goed forum... geen idee, ik zou het bij de actuele oplichtingspraktijken hebben gezet, maar het gaat er misschien meer om dát mensen het lezen dan wáár.
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2298
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: Mystery shopper

Bericht door willy »

Ik ben vlaming maar woon in Nederland

Vreemd dat wm's deze acties van deze aanbieders nog steeds promoten en zo hun leden ergernis bezorgen

Je kan dan zeggen - het zijn die leden zelf die deelnemen - dat klopt maar ze worden wel aangemoedigd

Enfin, ik blijf erbij, opletten met dergelijke zaken dus
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Mystery shopper

Bericht door corinasjunk »

Makkelijke vuistregel hiervoor: als een "grote betrouwbare" zoals Euroclix iets dergelijks niet promoot, is het meestal nep.
Staat er overigens vaak ook wel bij, in kleine letters onderaan, maar blijft inderdaad jammer dat zelfs webmasters het promoten. Dat leid er bij mij alleen maar toe dat ik ze ook de affiliate inkomsten van mijn eventuele aankopen niet gun en lekker via een andere site ga shoppen.
Silvia
Moderator
Moderator
Berichten: 546
Lid geworden op: 19 jan 2014 15:01

Re: Mystery shopper

Bericht door Silvia »

Nou, ook de 'grote' jongens/meiden laten wel eens een steek vallen hoor.
Er is meer dan euroclix, al noem je die als voorbeeld.
Maar zelfs daar kom ik wel eens een mailing tegen, die ook oproept om mee te doen aan twijfelachtige acties. :(
Komt net een actie binnenvallen van NuCash, waar uitgelegd wordt ,dat je 'heel snel zomaar rijk kan worden!'
Tja...

Betekend niet dat ik de acties akkoord vind, maar is een reactie op 'de groten onder ons'
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3954
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Mystery shopper

Bericht door Christina »

Reden dat dit soort acties worden gepromoot is dat er per deelname iets van € 2,50 wordt vergoed aan de adverteerder.

Keuze van de wm's dus: wil ik die € 2,50 per deelname verdienen of stuur ik de rotzooi niet uit.

Wij hebben voor het laatste gekozen en sturen de rotzooi dus niet uit.

Maar zie er dagelijks diverse voorbijkomen, waarbij McAffee meestal gelijk een waarschuwing geeft.
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2298
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: Mystery shopper

Bericht door willy »

Hopelijk breekt het deze promotor ooit eens op en gaan , zoals corinasjunk zegt, ze aankopen doen bij andere sites die die rotzooi proberen buiten te houden

Helaas meot ik zeggen dat ik maanden terug heb vastgesteld dat de inkomsten hier zijn gedaald en dat begon na het invoeren van de accountscores op sommige groteren

Oplossing : ik ga ook voor een accountscore (en verplicht dus leden deel te nemen op die manier) of ik pas alles op de site aan en hoop dat hier en daar toch nog deelnames of aankopen sitten en zo de sites op peil kan houden

Er wordt zelfs overwogen de linkspellen te gaan inperken hiervoor
Gebruikersavatar
gerritjelsma
10 Euro
10 Euro
Berichten: 282
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:37
Contacteer:

Re: Mystery shopper

Bericht door gerritjelsma »

Een site beginnen is het mooiste wat er is...
Een site rendabel maken en behouden is een andere tak van sport.

Een site voorzien van kwalitatieve mailing die bijvoorbeeld bij Daisycon beschikbaar worden gesteld vereisen een hele reeks voorwaarden waardoor voor de meesten een onhaalbare kaart is..
Immers je adresvermelding, afschrijflink, en nog een reeks punten dienen in de mailing al kenbaar worden gebracht...ook de site zelf dient volgens de affiliatie goed bevonden te worden...dus logisch dat de meeste sites naar de wat kleinere affiliaties gaan wenden om toch elke dag bij de leden in beeld te blijven.
Ook ik mail diverse enquêtes rond maar probeer wel een grens te trekken. Immers je maandelijkse/jaarlijkse kosten moeten toch ergens van betaald te worden. Sinds een paar maanden voeg ik meer en meer kwalitatieve mails toe ook omdat ik ook jullie mening snap dat de zogenaamde enquêtes puur om naam/adres/woonplaats/mailadres-verzameling gericht is. Maar deze soort campagnes heeft me dit op financieel vlak veel op weg geholpen. Tuurlijk zijn niet alle kosten ermee opgelost maar zorgt wel voor een verlichting.
Een site voorzien van een uitbetaal-voorwaarde kan goed uitpakken maar kan bij de leden ook irritatie geven als de grens te hoog ingevoerd is.
Mvg Gerrit
Smartclix | MailClix | LadyClix
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Mystery shopper

Bericht door corinasjunk »

@gerritjelsma: ik snap je punt, zeker, maar ik zie toch een wereld van verschil tussen "doe mee aan deze enquête en maak kans op een prijs" en "gefeliciteerd #voornaam, op jouw mailadres is een prijs gevallen van €500 boodschappen bij *vul willekeurige winkel in*".
Bij beiden gaat het om het vergaren van NAW gegevens, maar bij de eerste is het duidelijk dat de kans dat je niet wint heel groot is, bij de tweede doet men of je al gewonnen hebt. Hogere CTR waarschijnlijk, maar wel heel misleidend, zeker omdat de naam van een bekend merk hiervoor wordt misbruikt.
Ik snap dat je de site rendabel wilt houden, maar als het de een wel lukt zonder die rommel te versturen, waarom zou het een ander dan niet lukken? Of denk ik nu te kort door de bocht?
Als zo'n actie daarentegen gepromoot wordt met (in fatsoenlijk leesbare letters) erbij "dit is een prijsvraag met lage winkans (even ervanuitgaande dat er inderdaad wel iemand wint), bij deelname geeft u toestemming om uw gegevens door te spelen aan betrokken partijen. Deelname is niet verplicht, maar u helpt de site er enorm mee om iedereen zo snel mogelijk uit te betalen" of iets in die trend, dan is het ook veel duidelijker en wellicht minder irritant. Als mensen dan achteraf lastig worden gevallen kun je nog zeggen dat ze de mail maar goed hadden moeten lezen voordat ze erop klikten, daar staat immers een waarschuwing. Wie dan niet leest... ja dikke pech...
Gebruikersavatar
gerritjelsma
10 Euro
10 Euro
Berichten: 282
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:37
Contacteer:

Re: Mystery shopper

Bericht door gerritjelsma »

Aan Corinasjunk: In feite staat mij uitleg al in op hetgeen waarop je gereageerd hebt.

Met een site kan je verschillende kanten op en ligt ook waar je eigen intenties en doelstellingen liggen.
Met Smartclix ligt dit breed (linkspel, cashback, etcetera) en met LadyClix en MailClix meer op cashback. Het nadeel hierin is dat je voor cashback campagnes een vrij groot hoeveelheid previews moet indienen en dat dit zeer veel tijd vraagt. En dat naast de normale dag-invulling/werk is het een behoorlijk intensieve job.
En mede daardoor lukt het niet altijd om elke dag een cashback (een kwalitatieve) mailing op te zetten. Een Mystery-shopper achtige mail wordt makkelijker akkoord gegeven om te mogen promoten. Dus je snapt wel dat mede daardoor de leegtes ermee gevuld worden. En in begin was ik minder ermee bekend en mailde ik alleen maar dat soort mailings. Des te langer je ermee bezig houdt des te meer je bewust ervan wordt en in mijn geval meer en meer overgaat naar kwalitatief betere campagnes.

Enkele jaren geleden kan ik me nog herinneren dat Jiggys diverse enquêtes zelf samenvoegde en een eigen enquete creëerde..dit doormiddel van deeplinking. Nu tref ik dit soort mails/enquêtes niet meer aan. Hierin werd wel in begin aangegeven dat je telefonisch benaderd kon worden en dat je van diverse aanbieders gemaild kon worden. En in de regel won je ook niets ermee ook als je meerdere vragen met "ja" beantwoord had. Dat Jiggys dit soort mails niet meer (althans ik tref ze niet meer aan in mijn inbox) promoot kan zijn dat ze zelf in zijn gaan zien dat het minder kwalitatieve campagne is en het kan zijn dat er andere redenen ervoor zijn gekomen..maar dat is bij mij niet bekend. Maar wat ik hiermee duidelijk wil maken, is dit soort mailing per definitie fout..immers ze geven duidelijk aan welke consequenties je aangaat. Hiermee kom je dus geen vreemde verrassingen aan want je bent akkoord gegaan zodra je alle gegevens ingevuld hebt en hebt aangevinkt. Dus elke lid weet waarmee hij/zij ermee bezig is.
Ikzelf heb diverse keren meegedaan en gaf altijd een mailadres door die speciaal voor enquêtes gebruikt kon worden en de telefoonnummer gaf ik standaard een faxnummer door...hiermee voldeed ik wel aan hun Jiggy enquete...hahaha....en ik doe/deed zoals elke lid ervoor doet geld/punten/jiggys sparen. Dus wat betreft "dikke pech"...je weet waarmee je bezig bent...

Wat betreft "Matthijs Maaltijdbox" ben ik wel ermee geschrokken.. immers je kon je opgeven voor deze actie maar opzeggen was een onmogelijke taak...aldus de nieuwsberichten..na het lezen ben ik dan ook per direct daarmee gestopt met promoten. Ik was in veronderstelling dat het dus een nette dienst was..helaas nee dus. Soms wordt je als webmaster/eigenaar/ondernemer ook genept...en dat soort punten werden helaas niet vermeld.
Mvg Gerrit
Smartclix | MailClix | LadyClix
Plaats reactie