Actuele oplichtingspraktijken.

Discussies over uiteenlopende onderwerpen gerelateerd met de Nederlandse "Verdien Geld" programma's.
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3954
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

Geachte klant,

In de link hieronder ontvangt u de factuur van KPN.

Voor uw veiligheid uw botbreuk is wachtwoord protected. Uw wachtwoord is 2hw3DXy .

Bedrag en specificaties

Deze maand is uw factuur in totaal EURO 475,66. De specificaties van de factuur vindt u in de bijlage.

Overzicht van al uw facturen in MijnKPN

Wilt u een overzicht van al uw facturen of uw persoonlijke instellingen bekijken? Klik dan hier om naar MijnKPN te gaan. Dit is uw persoonlijke en beveiligde KPN omgeving.

Uitleg van uw factuur

Klik hier voor uitleg over uw factuur.

Veelgestelde vragen

Hebt u nog vragen over uw factuur en de betaling ervan, kijk dan op kpn.com/factuur. Hier vindt u informatie over veelgestelde vragen zoals: de opbouw van de factuur, de betalingsmogelijkheden, de factuur online bekijken en hoe u wijzigingen doorgeeft.

Met vriendelijke groet,

Bob Mols
Directeur Klantenservice

N.B. dit is een automatisch verzonden e-mail, het is niet mogelijk deze e-mail te beantwoorden.

KvK Den Haag nr. 27124701, NL009292056B01

Ben ik toch echt blij dat mijn botbreuk wachtwoord protected is. :lol:
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door corinasjunk »

Kennisgeving : U heeft in Mijn WesternUnion aangegeven dat u het e-mailadres van uw WesternUnion account wilt wijzigen naar frans_rietveld@hetnet.nl

Western Union NL
Vandaag 11:43
Western Union NL (marhdj@telefonica.net)
De afzender van het bericht heeft om een leesbevestiging gevraagd. Als u een bevestiging wilt versturen, klikt u hier.
Dit bericht is verzonden met hoge urgentie.
Geachte heer/mevrouw,

U heeft in Mijn WesternUnion aangegeven dat u het e-mailadres van uw WesternUnion account wilt wijzigen naar frans_rietveld@hetnet.nl

Let op! Heeft u uw e-mailadres niet zelf gewijzigd? Neem dan contact op met de helpdesk van WesternUnion via de onderstaande link.

http://www.westernunion.nl/....



Met vriendelijke groet,

Het WesternUnion team http://www.westernunion.nl
En de link gaat naar http://ultra2k.com/<verwijderdvanwegeveiligheid>.php

Niet op de link in die mail klikken, zeker als je geen westernunion account hebt! En anders, laat die Frans Rietveld lekker 'je account overnemen', de mail komt toch namens telefonica.net, oplichters dus!
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3954
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

Verzonden door: Martijn (info@ds.sponsortop.com
Ervaart u deze nieuwsbrief als ongewenst? RAPPORTEER HIER
ACTION
Hallo!

Vandaag werden wij erop geattendeerd dat onze klantenservice eind vorig jaar geen contact met jou heeft kunnen met betrekking tot de door jou gewonnen prijs.

Onze excuses voor het ongemak.

Je kassabon nummer: 77-456-43 was bij één van onze filialen gekozen voor een Kerstprijs t.w.v. €500,-. Helaas is de Kerst al voorbij.
In plaats van een Kerstprijs willen jou graag compenseren met een cadeaubon t.w.v. €500,-.

JA, GRAAG ONTVANG IK DEZE NIEUWE CADEAUBON

NEE, GRAAG ONTVANG IK MIJN OUDE KERSTPRIJS

Over Action

Action, een van oorsprong Nederlands bedrijf, is een snelgroeiende internationale non-food discounter met ruim 28.000 medewerkers en meer dan 700 winkels in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en Oostenrijk. De winkels worden dagelijks bevoorraad vanuit drie eigen distributiecentra in het noorden en zuiden van Nederland en nabij Parijs, Frankrijk. Het internationale hoofdkantoor is gevestigd in Zwaagdijk, Nederland.


Indien u niet meer wenst te profiteren van onze aanbiedingen en acties, dan kunt u zich hier uitschrijven

Wilt u zich afmelden voor onze nieuwsbrieven? Klik dan hier.
Gebruikersavatar
olifant
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1785
Lid geworden op: 17 jan 2014 11:39
Locatie: brugge, belgië
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door olifant »

heb die van action ook ontvangen :-)
Gebruikersavatar
olifant
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1785
Lid geworden op: 17 jan 2014 11:39
Locatie: brugge, belgië
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door olifant »

vandaag ontvangen



Bel 101 voor dringende politiehulp.

Geachte bestuurder,

Bij deze willen wij u per email mededelen dat u nog een bedrag bij ons heeft openstaan wegens het overtreden van een verkeersvoorschrift. Wij hebben u per brief verzocht om de betaling te voldoen. Hiervoor hebt u al een herinnering ontvangen. Het openstaande bedrag is tot op heden (nog) niet voldaan.



Informatie over de overtreding en de onmiddelijke schikking

Omschrijving overtreding Overschrijding maximum snelheid op (auto)wegen buitenbebouwde kom gewone we! gen, met 28 km/h

Datum 26-05-2016

Tijdstip 17:22

Toegelaten snelheid ! 100 km/h

Gemeten snelheid 128 km/h

Gecorrigeerde snelheid 120 km/h

Fotofilmnummer 1275151026

Zaaknummer ! 1261822



Opgelegde sanctie € 41,63 De sanctie is gebaseerd op de gecorrigeerde snelheid.

Administratiekosten € 5,00

Te betalen ! € 46,63



Voorkom herinneringskosten
Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag van € 46,63 uiterlijk voor donderdag 23 juni 2016 te voldoen via MisterCash. U betaalt alleen het oorspronkelijk bedrag van € 46,63 dat u verschuldigd bent.

Klik hier om het openstaande bedrag via MisterCash te voldoen

- Voer bij het bedrag: € 46,63- Klik! vervolgens op kopen
- Voer bij: Uw bitcoinadres: 1BxWMLxH6MtspJLv11! BvpYLafQs3kEnQ4n- Voer bij: Rekeningnummer: Uw IBAN-rekeningnummer van uw betaalkaart- Accepteer de voorwaarden- Klik op afrekenen om het bedrag te voldoen- Zodra u het openstaande bedrag heeft betaald, ontvangt u een bevestiging email


Indien wij het bedrag niet niet voor bovenstaande van u ontvangen, zal het openstaande bedrag verder worden worden verhoogd met de wettelijke herinneringskosten.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geinformeer! d.

Hoogachtend,

Federale Politie
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3954
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

Net binnengekomen:
Geachte Heer/Mevrouw,

Uw persoonlijke gegevens zijn via Mijn Account gewijzigd.Wilt u uw gegevens controleren?
Log dan in op Mijn Account

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Heeft u uw persoonlijke gegevens niet gewijzigd? Dan verzoeken wij u om uw account met spoed te verifieren door hier te klikken en uw gegevens na te lopen
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Western Union NL
Is verzonden door Western Union NL (smtp.nlesteram.brussels)
Denise
20 Euro
20 Euro
Berichten: 736
Lid geworden op: 19 jan 2014 00:57

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Denise »

Ik ben nog niet helemaal wakker, maar onderstaande email van "paypal" lijkt mij een foute email

Dear Client

Some information on your account appears to be missing or incorrect

Please update your information promptly so that you can continue to enjoy. all the benefits of your account
If you don't update your information within 72 hours,
We will limit it. What you can do with your paypal account? We aim to review your account within 72 hours. Please click the link below to see the steps you'll need to complete your update. If no steps are currently listed, please check back in 24 hours.



Confirm my account




Need help? Have feedback? Please email us or call us on 0861 88 0861.

Copyright © 2016



Geen virus gevonden in dit bericht.
Gecontroleerd door AVG - http://www.avg.com
Versie: 2016.0.7752 / Virusdatabase: 4633/12783 - datum van uitgifte: 08/09/16
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3954
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »

@ Denise:

Is een phishing mail.
Je kunt die doorsturen naar: spoof@paypal.com
Denise
20 Euro
20 Euro
Berichten: 736
Lid geworden op: 19 jan 2014 00:57

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Denise »

Bedankt voor het doorgeef adres Christina, ik heb de email ernaartoe doorgestuurd,

groetjes van Denise
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3954
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Actuele oplichtingspraktijken.

Bericht door Christina »




Geachte (mijn naam),

Hierbij willen wij u de nieuwe betaalpas introduceren. De nieuwe betaalpas is beter beveiligd tegen frauduleuze praktijken en voldoet zich aan de Europese veiligheidsvoorschriften betreft bankzaken. Wij bieden onze klanten een zo veilig mogelijke virtuele omgeving aan om bankzaken te doen met maximaal gebruiksgemak. Onze oude betaalpas speelt hierbij een belangrijke rol, maar biedt niet altijd de flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid die we voor onze klanten nastreven. Onze nieuwe betaalpas maakt gebruik van nieuwe technologie en biedt nu en in de toekomst meer mogelijkheden.

Op dit moment is skimming en misbruik van betaalpassen een groot probleem voor de Rabobank. De schade van de opgenoemde onderwerpen is op dit moment heel hoog. Wij als de Rabobank willen dit probleem oplossen door middel van verschillende nieuwe functies. Op dit moment is dat alleen mogelijk met een nieuwe betaalpas die hier wel tegen gewapend is. De chip van onze nieuwe betaalpas bevat een AES-256 encryptie en NFC-2 chip die het skimming probleem volledig oplost. Ook is er een nieuwe omgeving ontwikkeld die samen met contactloos betalen werkt. Deze omgeving is volledig beveiligd tegen frauduleuze transacties en zal in uw nieuwe betaalpas worden inbegrepen. De nieuwe Rabobank omgeving functioneert alleen op de nieuwe betaalpas. U kunt hieronder de aanvraag voor deze nieuwe betaalpas voltooien, deze aanvraag is tot 15 augustus volledig gratis.

U kunt hieronder de aanvraag voor de nieuwe betaalpas voltooien Via het onderstaande formulier moet u uw gegevens verifiëren, nadat u dit heeft gedaan zal de aanvraag voor uw nieuwe betaalpas gestart worden. Nadat u de aanvraag heeft voltooid, ontvangt u uw nieuwe betaalpas met de bovengenoemde functies binnen 2 tot 3 werkdagen. Vanwege de vele aanmeldingen kan het zo zijn dat uw nieuwe betaalpas vertraging oploopt met de bezorging, u hoeft hier geen contact met ons voor op te nemen.

Klik hier om de nieuwe betaalpas aan te vragen

Let op: Na 15 augustus kunt u geen gebruik maken van uw oude betaalpas. De kosten voor een verplichte nieuwe aanvraag na 15 augustus zullen aan u worden doorberekent.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoen te hebben geïnformeerd en van dienst te zijn geweest. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
De Rabobank


Plaats reactie