Mails lezen, betaald of niet

Discussieer hier over allerlei GetPaid gerelateerde onderwerpen.
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2291
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Mails lezen, betaald of niet

Bericht door willy »

Ik kreeg van een paar personen de vraag waarom men zoveel onbetaalde mails te zien krijgt (ook mails waar geen melding wordt gemaakt dat ze niet vergoed worden worden soms niet vergoed)

Men maakte me de opmerking dat men bij aanmelding wel te lezen krijgt :

--- wordt betaald om mails te lezen
of
--- ontvang betaalde mails
of
--- verdien met let klikken, lezen van mails ......

Vermoedelijk ook nog andere omschrijvingen

Kan men leden die onder deze noemer zich aanmeldden wel onbetaalde mails sturen (een uitzondering of een enkele daar gelaten)

Ik heb een paar van deze personen gezegd dat ze contact met deze sites moesten opnemen, maar om de een of andere manier zit de schrik er toch in om dit te doen (ook op forum wil zij dit niet aanhalen al zijn twee van deze drie leden niet eens lid op fora omdat dat daar te weinig positief nieuws te rapen valt)

Is dit een discussiepunt of moeten we dit gewoon negeren (ik vind hetzelf ook vrij vervelend, daar ik betaalde mails verwacht)
Gebruikersavatar
gaby
50 Euro
50 Euro
Berichten: 874
Lid geworden op: 26 mei 2014 08:29

Re: Mails lezen, betaald of niet

Bericht door gaby »

Het punt is dat er niet staat dat je altijd en alleen maar betaalde mails ontvangt.
Vaak staat er zelfs ook bij dat er ook onbetaalde mails kunnen worden verzonden.
Naar mijn mening moet een onbetaalde mail zo nu en dan eens kunnen, maar ik vind ook dat sommige websites
een beetje doorslaan momenteel in de hoeveelheid van het versturen van onbetaalde mails...
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Mails lezen, betaald of niet

Bericht door corinasjunk »

Ik lees de mailtjes meestal via de inbox op de site, daar er ook sites zijn die sommige mails alleen naar de inbox sturen en omdat ik soms wat achterloop en de verlopen mails er dan op een aantal websites al uit zijn.
Gelukkig staat daar bij de grootste boosdoeners ook de vergoeding achter. En die zonder vergoeding laat ik gewoon lekker ongelezen in mijn inbox staan. Ik krijg de mails ook gewoon in mijn eigen mailbox en scan die sowieso dagelijks op het onderwerp. Zo pik ik nieuws er wel gelijk uit, maar de echte reclame niet, die kan wel even wachten. Van een nieuwsbrief vind ik het overigens totaal acceptabel als daar geen vergoeding aan zit, er zit immers vaak niet direct een affiliate aan gekoppeld.
Maar die sites die zowat 1/4 van de mails onbetaald sturen... verschrikkelijk. Dan heb ik liever dat ik 4x op 3/4 van de halve cent klik en zo 1,5 cent binnenhark, dan 3x een halve en 1x voor niks klik.
En bovenal: het is gewoon netjes om het erbij te zetten, dat verzacht het leed al enorm.
En wat Gaby idd zegt: vaak staat er bij het aanmelden dat je ook onbetaalde mails kunt ontvangen, maar sommigen slaan er gewoon in door.
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2291
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: Mails lezen, betaald of niet

Bericht door willy »

Klopt , zou best kunnen, maar ik heb nog nergens bij mijn weten zien staan bij inschrijvingen (de meeste al jaren terug ) dat ik onbetaalde mails zou ontvangen, mogelijks staat het er nu wel

En ja, een onbetaalde mail even tussendoor kan wel, natuurlijk
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Mails lezen, betaald of niet

Bericht door Christina »

Er komen steeds meer websites waar je geen cashback mag geven en/of geen vergoeding voor de klik.


Zelf probeer ik het uitsturen van onbetaalde mails te beperken.
Of geef wel eens een extra vergoeding op een volgende mail ter compensatie.

Maar het wordt zeker vervelend als je meerdere onbetaalde mails per dag krijgt.

Als een wm bijv. 3 sites heeft en op alle sites 2 tot 4 onbetaalde mails per dag uitstuurt heb je dus al gauw een stuk of 6 tot 12 onbetaalde mails in je inbox.

Wie klikt die? Ik niet in ieder geval.
Als die zelfde onbetaalde mails ook nog bijna dagelijks voorbij gaan komen kan ik me voorstellen dat leden het irritant vinden.

Dus ik zou het uitsturen van onbetaalde mails zeker proberen te beperken.
Silvia
Moderator
Moderator
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 jan 2014 15:01

Re: Mails lezen, betaald of niet

Bericht door Silvia »

Smartclix heeft zeker betaalde mails, en meestal meer.
dus het klopt NIET dat je zegt, dat smartclix geen betaalde mails stuurt.
en ja, ook onbetaalde mails.
Silvia
Moderator
Moderator
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 jan 2014 15:01

Re: Mails lezen, betaald of niet

Bericht door Silvia »

@c
maar als er staat: voor deze mail ontvangt u 500 punten, is die betaald toch?
en kijk je wel eens in je inbox op de site?
hoeft niet, maar het blijkt dat daar veel mails komen, die niet op je mailadres komen.

dus ja: er komt elke dag wel een betaalde mail.
dat is wat ik zeker weet.
vandaag: bbqwinkel 500 punten
vandaag: kies uw favoriete kleur: 500 punten
tja..
verdiennice
10 Euro
10 Euro
Berichten: 371
Lid geworden op: 18 jan 2014 09:39

Re: Mails lezen, betaald of niet

Bericht door verdiennice »

Haha was het maar zo dat webmasters een vergoeding kregen per klik op een mail...
---
Webmaster van https://www.WinNice.nl! (uitbetaling binnen 24 uur!)
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Mails lezen, betaald of niet

Bericht door Christina »

@ c:

Als er een mail wordt verstuurd zonder vergoeding dan MAG er geen vergoeding worden gegeven voor de klik.

Zou je dat toch doen dan wordt je er uitgegooid door die webshop en/of de affiliate. Zo simpel is het.


Ook bij een mail zonder vergoeding voor de klik kan het interessant zijn om die webshop te bezoeken.
Dat er geen vergoeding is voor de klik wil niet zeggen dat er geen cashback mag worden gegeven.
Iedere webshop bepaald zelf wat wel en niet is toegestaan en daar moeten wij als publishers ons aan houden.

Wij kiezen er voor de cashback vergoeding in de mail te vermelden maar dat doet niet iedereen.
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Mails lezen, betaald of niet

Bericht door Christina »

@ c:

Aankopen van Ali Express krijgen wij automatisch binnen via Daisycon.

Maar bijv via Trade Tracker krijg ik alleen een mail als er een aankoop of deelname is geweest.
Dan moet ik wel even op Trade Tracker het IP opzoeken en dan met het IP bij ons het lid er bij zoeken.
Vervolgens kan ik de aankoop toevoegen aan het cashback overzicht.

Maar of iemand nu voor 1 euro koopt of voor 100 euro een mail sturen mag altijd.
En is er dan iets mis gegaan kunnen we nog proberen het recht te zetten.
Lukt niet altijd omdat er soms nog cookies van een andere aanbieder waren doordat de cookies niet waren gewist.
En dan gaat de sale aan onze neus voorbij.
Maar regelmatig lukt het wel om de sale dan alsnog goedgekeurd te krijgen.

Het is natuurlijk aan iedere wm zelf hoe veel moeite hij/zij wil doen maar is wat mij betreft een normale zaak om ook met dit soort dingen service te bieden aan je leden.
Plaats reactie