Accountscore

Discussies over uiteenlopende onderwerpen gerelateerd met de Nederlandse "Verdien Geld" programma's.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Accountscore

Bericht door Christina »

Omdat er nogal veel vragen zijn over de accountscores, open ik even een nieuw topic.

Over de accountscore:

1. Het lijkt mij dat er duidelijk op de homepage in de voorwaarden moet staan dat je een bepaalde accountscore nodig hebt om een uitbetaling te krijgen, zodat mensen deze regel kennen vóór ze zich aanmelden.

2. Er zal ook moeten staan welke score je moet hebben voor een uitbetaling en hoe je aan een hogere accountscore kunt komen.

3. Dan moet er ook bij de enquetes en de webshops voor cashback staan welke invloed deelname heeft op je accountscore.
Dus hoeveel punten je daar voor krijgt.

4. Het lijkt mij absoluut onterecht dat er betaalaanvragen zijn geannuleerd nadat deze nieuwe regel is ingevoerd!

5. De accountscore bevat een zekere dwang naar de leden toe om ergens aan deel te nemen.
Dit is tegen de regels van de affiliates.

Wat gebeurd er nu?

1. Leden doen snel ergens (fake) aan mee om de accountscore op te hogen en de uitbetaling te krijgen.

2. Na uitbetaling is er grote kans dat zij hun account op de betreffende site verwijderen.

3. Deze accountscore lijkt mij niet ten goede komen aan het imago van de GPT,
zowel bij de leden als bij de affiliates en merchants.

4. Uiteindelijk zal het negatieve effect ook zijn weerslag hebben op de GPT's die niet met deze accountscore werken.
Gebruikersavatar
spaarbeer
20 Cent
20 Cent
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:54
Locatie: Naast het huis van de buren

Re: Accountscore

Bericht door spaarbeer »

Christina schreef: Wat gebeurd er nu?

1. Leden doen snel ergens (fake) aan mee om de accountscore op te hogen en de uitbetaling te krijgen.

2. Na uitbetaling is er grote kans dat zij hun account op de betreffende site verwijderen.

3. Deze accountscore lijkt mij niet ten goede komen aan het imago van de GPT,
zowel bij de leden als bij de affiliates en merchants.

4. Uiteindelijk zal het negatieve effect ook zijn weerslag hebben op de GPT's die niet met deze accountscore werken.
Klopt Christina, één van de laatste kippen die nog wat eieren kan leggen slachten, slechte zaak voor het hele GPT gebeuren :(

Adverteerders willen ook graag verdienen en, behalve dat ze het niet toestaan, zitten ze ook echt niet te wachten op gedwongen aanvragen van proefpakketjes, nieuwsbrieven etc. die hun vervolgens niets oplevert.

Als deze trend zich voortzet zal het niet lang duren dat steeds meer adverteerders GPT sites gaan afkeuren voor hun campagnes, ook sites die zich wel aan hun regels houden en dan hoef je niet gestudeerd te hebben om te kunnen bedenken wat daar op termijn de gevolgen van kunnen zijn :ugeek:
Een slechte timmerman geeft ook altijd zijn gereedschap de schuld... ;)
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, niet voor wat een ander verstaat! :twisted:
Gebruikersavatar
Chanel
10 Euro
10 Euro
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:17

Re: Accountscore

Bericht door Chanel »

Ja en als het nou werkt, maar je doet ergens aan mee en niks noppes nada score er bij,
hun wel de centen ontvangen maar ik niet :evil:
christoph
20 Cent
20 Cent
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jan 2014 22:47

Re: Accountscore

Bericht door christoph »

Bestaat er geen mogelijkheid om deze websites aan te kaarten bij de betreffende affiliates, zodat deze websites geen verdiensten meer zullen ontvangen owv het verplichten.

Dit zou alvast een goede zaak zijn. :)
marianneap
2 Cent
2 Cent
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2014 15:07

Re: Accountscore

Bericht door marianneap »

Chanel schreef:Ja en als het nou werkt, maar je doet ergens aan mee en niks noppes nada score er bij,
hun wel de centen ontvangen maar ik niet :evil:

Had ik ook. tenalady aangevraagd en brochure profijtmeubel zodat ik uit kon laten betalen. Wordt er doodleuk gezegd wij weten van niks. Terwijl ik bevestigingsmail heb gehad.
mirandaras
2 Cent
2 Cent
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2014 20:11
Locatie: Axel

Re: Accountscore

Bericht door mirandaras »

Ik heb vanmiddag opgezegd bij alle 3 de sites die die accountpunten hanteren. Ik had al een redelijk hoge puntenscore staan, maar die blijkt dus ook ineens naar beneden te gaan als je een paar dagen nergens aan mee heb gedaan. Ik heb mijn vriendin gevraagd hoe het met haar puntensaldo was, en zij had ook bij alle 3 de sites ineens dat het minder was geworden ten opzichte van gisteren. Ook zij heeft alle 3 de sites opgezegd. Jammer dat leuke sites op die manier om zeep geholpen worden.
Singeltje
20 Cent
20 Cent
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 jan 2014 08:47

Re: Accountscore

Bericht door Singeltje »

marianneap schreef:
Chanel schreef:Ja en als het nou werkt, maar je doet ergens aan mee en niks noppes nada score er bij,
hun wel de centen ontvangen maar ik niet :evil:

Had ik ook. tenalady aangevraagd en brochure profijtmeubel zodat ik uit kon laten betalen. Wordt er doodleuk gezegd wij weten van niks. Terwijl ik bevestigingsmail heb gehad.
Opnieuw een mailtje sturen met daarin de bevestigingsmail verwerkt, maar dat zul je ook wel gedaan hebben. Ben wel benieuwd naar hun eventuele reactie.
marianneap
2 Cent
2 Cent
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2014 15:07

Re: Accountscore

Bericht door marianneap »

Singeltje schreef:
marianneap schreef:
Chanel schreef:Ja en als het nou werkt, maar je doet ergens aan mee en niks noppes nada score er bij,
hun wel de centen ontvangen maar ik niet :evil:

Had ik ook. tenalady aangevraagd en brochure profijtmeubel zodat ik uit kon laten betalen. Wordt er doodleuk gezegd wij weten van niks. Terwijl ik bevestigingsmail heb gehad.
Opnieuw een mailtje sturen met daarin de bevestigingsmail verwerkt, maar dat zul je ook wel gedaan hebben. Ben wel benieuwd naar hun eventuele reactie.
Dit was het eerste antwoord

Deze 2 transacties zijn helaas niet bekend, wellicht heb je eerder via een andere website doorgeklikt naar de adverteerder en hebben zij de vergoeding wel gehad.

Dit gaat namelijk, net zoals alle andere acties, volledig automatisch.

Met vriendelijke groet,
Suzanne Broersma


Na mijn reactie met aanbod van bevestigingsmail

Hun reactie:
Beste marianne ,

Vervelend om te horen dat je het idee krijgt dat we niet willen uitbetalen, dat is natuurlijk absoluut niet waar! Zoals je ook bij andere deelnames ziet (zoals Uitbieden.nl en I Love Brands) worden acties altijd aan je account gekoppeld.

Wanneer wij de melding van de adverteerder krijgen wordt dit automatisch aan de accounts van de betreffende leden gekoppeld.

Met vriendelijke groet,
Suzanne Broersma
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Accountscore

Bericht door Christina »

Het is wel waar, dat als je eerder via een andere site naar een actie bent gegaan, deze niet meer wordt vergoed als je daarna mee doet via een andere site. Dat heeft met de cookies te maken.
De vergoeding voor je deelname zal dan gaan naar de sites waar je als eerste had doorgeklikt.

Dat is heel vervelend.
En ook de reden dat ik iedere keer de geclaimde deelnames van leden niet terug kan vinden bij de affiliates.

Dus: wil je aan een actie mee doen, doe dat dan het dan direct via de site waar je de vergoeding wilt krijgen!

De bevestigingsmail die je (direct) krijgt wil niet zeggen dat je deelname is goedgekeurd!
Het al dan niet goedkeuren duurt dagen tot enkele weken.

Reden voor afkeuring zijn o.a.:
- Je valt niet binnen de gestelde leeftijdscategorie ( bijv. vanaf 18 jaar).
- Je hebt geen correcte NAW en telefoongegevens opgegeven.
- Je hebt niet minimaal één vraag met JA beantwoordt.
Gebruikersavatar
Chanel
10 Euro
10 Euro
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:17

Re: Accountscore

Bericht door Chanel »

Bij mij ging het om dezelfde 2, uitbieden en I love brands, toen heb ik ook nog die ad dinges gedaan en ook niks noppes nada, hun antwoord was: Je accountscore wordt elke 24 uur geüpdatet.
Wel vreemd dat toen ik me via Ladymail bij die bingo aanmelde na 5 minuten het er bij stond.
marianneap schreef:
Dit was het eerste antwoord

Deze 2 transacties zijn helaas niet bekend, wellicht heb je eerder via een andere website doorgeklikt naar de adverteerder en hebben zij de vergoeding wel gehad.

Dit gaat namelijk, net zoals alle andere acties, volledig automatisch.

Met vriendelijke groet,
Suzanne Broersma


Na mijn reactie met aanbod van bevestigingsmail

Hun reactie:
Beste marianne ,

Vervelend om te horen dat je het idee krijgt dat we niet willen uitbetalen, dat is natuurlijk absoluut niet waar! Zoals je ook bij andere deelnames ziet (zoals Uitbieden.nl en I Love Brands) worden acties altijd aan je account gekoppeld.

Wanneer wij de melding van de adverteerder krijgen wordt dit automatisch aan de accounts van de betreffende leden gekoppeld.

Met vriendelijke groet,
Suzanne Broersma
Plaats reactie