Smartclix, MailClix & LadyClix support

Hier vind je alle support topic's van de verschillende Klik, Linkspel en Spaarprogramma's.
Plaats reactie
Silvia
Moderator
Moderator
Berichten: 545
Lid geworden op: 19 jan 2014 15:01

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Bericht door Silvia »

@olifant
ok, wist ik niet en jij waarschijnlijk ook niet :)
jawel, wist Gerrit wel degelijk.
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Bericht door corinasjunk »

Dat klinkt voor Smartclix en Mailclix ook wel leuk. Staat het op de planning? :D
Gebruikersavatar
gerritjelsma
10 Euro
10 Euro
Berichten: 282
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:37
Contacteer:

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Bericht door gerritjelsma »

@CorinasJunk
Bij MailClix en Smartclix kan je met punten en euro adverteren, dus dat blijft zo. Misschien een idee om bij een groot aantal punten dat het dan automatisch omgewisseld wordt, immers je hebt ook leden die het wisselkantoor nog niet ontdekt hebben...lol.
Mvg Gerrit
Smartclix | MailClix | LadyClix
Gebruikersavatar
gerritjelsma
10 Euro
10 Euro
Berichten: 282
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:37
Contacteer:

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Bericht door gerritjelsma »

Smartclix, MailClix & LadyClix hebben nieuwe promotiemateriaal...misschien handig om dit te gebruiken met social media om referrals te scoren.
Mvg Gerrit
Smartclix | MailClix | LadyClix
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3949
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Bericht door Christina »

Eerlijk gezegd vind ik dat als de punten automatisch worden ingewisseld je dat ook moet kunnen zien bij je saldo overzicht.

Dus wanneer er 5000 punten zijn ingewisseld.
Gebruikersavatar
gerritjelsma
10 Euro
10 Euro
Berichten: 282
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:37
Contacteer:

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Bericht door gerritjelsma »

@Christina
Een soort historie als het ware?

Ik persoonlijk vind het op deze manier wel prettig...je (euro)saldo gaat met kleine sprongen omhoog. Door extra data erbij te voegen kan dit ook als moeilijk en onoverzichtelijk worden ervaren. Dat je door de hoeveelheid bomen het bos dan niet meer ziet. Bij sommige sites die een zeer uitgebreid saldo opbouw tonen moet ik altijd 3 keer kijken om te begrijpen hoe het werkelijk opgebouwd is en hoe men aan het totaal gekomen is. Terwijl je normaliter met een simpele vluchtige kijk je het antwoord wilt weten.

Je idee ga ik voorleggen en erover nadenken.
Mvg Gerrit
Smartclix | MailClix | LadyClix
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Bericht door corinasjunk »

gerritjelsma schreef:@CorinasJunk
Bij MailClix en Smartclix kan je met punten en euro adverteren, dus dat blijft zo. Misschien een idee om bij een groot aantal punten dat het dan automatisch omgewisseld wordt, immers je hebt ook leden die het wisselkantoor nog niet ontdekt hebben...lol.
Of dat je zelf kunt instellen dat het bij x punten wordt omgewisseld? Of juist andersom, dat de adverteerders, die toch wel op hun puntensaldo letten, hier actief in zijn.

Wat betreft het in het saldo overzicht meenemen: vind ik wel overzichtelijk. Is ook een stukje controle dat je punten niet 'kwijt' zijn. En met al die ex-webmasters van de laatste tijd kan ik mij voorstellen dat het vertrouwen in elke webmaster heel snel een deuk krijgt. "O het wordt automatisch omgewisseld, dat zal mij wel wat punten kosten dan die de wm in eigen zak steekt", zo'n gedachte is er in de huidige GPT al wat snel. Daarmee insinueer ik niet dat jij dat doet, enkel dat men wellicht zo kan denken.
Sommige sites hebben (of hadden) een duidelijk, gedetailleerd overzicht van de saldi. Als voorbeeld noem ik euro-uurtje. Bovenaan het belangrijkste, snel te zien, en daaronder voor de liefhebber opgesplitst. Al zet je er alleen maar een streep of lege regel tussen dan is het al overzichtelijk. En zo lastig moet het niet zijn om een <hr> of <p> in de code in te voeren denk ik?
Gebruikersavatar
gerritjelsma
10 Euro
10 Euro
Berichten: 282
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:37
Contacteer:

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Bericht door gerritjelsma »

@CorinasJunk
Dat een lid zelf het aantal kan inwisselen was mogelijk via wisselkantoor, er zijn een groot aantal leden die dit niet deden waarschijnlijk omdat ze-het-niet-wisten of door uitstel. Om de categorie leden die-dit-niet-wisten geen verkeerde gedachten te brengen leek mij dit een goede oplossing toe. De punten worden bij 5000 omgewisseld en ze ontvangen in hun belevenis opeens extra geld.. het is geen extra geld voor alle duidelijkheid maar dat kan wel zo gedacht worden.

Omtrent adverteerder: waarschijnlijk bedoel je leden die met linkspellen adverteren...is bij LadyClix niet van toepassing.
Dit is wel weer van toepassing bij MailClix en Smartclix, dus daar blijft handmatig omzetten via het wisselkantoor van kracht.

Het stukje vertrouwen met het idee dat er gedacht kan worden dat ze opeens punten kwijt zijn gelinkt met ex-webmasters...
Als een lid twijfels heeft bij een site dan is de kans zeer groot dat deze lid allang zich uitgeschreven heeft. Immers het stemmetje in je geeft sowieso wel aan wat goed en minder goed is of juist compleet verkeerd. Tuurlijk worden we, ik ook, verrast met zulke noorderzon webmasters. Smartclix heeft zich als bedrijf geregistreerd en is daardoor ook na langere tijd traceerbaar. Gelukkig heb ik deze intentie niet met Smartclix ;-)
De site euro-uurtje heeft idd een hele mooie saldo-pagina met eronder geschiedenis waarin uitgelegd wordt hoe de saldo opgebouwd is, bij LadyClix komt er niet zo'n geschiedenis, mede ook dan had dit vanaf begin door de bouwer (scripter) van de site ingevoerd moeten worden. En achteraf invoeren levert meestal vreemde problemen op. We hebben deze les geleerd toen we de aanmeldbonus los moesten koppelen vanwege dat men daarmee kon adverteren (een half jaar geleden was er een lid die extreem veel accounts aanmaakte en direct de aanmeldbonus ging gebruiken voor linkspel-adverteren). Het aanpassen achteraf ging niet zo makkelijk, diverse aanpassingen uitvoeren...testen terwijl de site live is en ook in normaal gebruik is..kortom veel risico wat met zich mee bracht.
Ik denk eerder dat kwestie van wennen een goede oplossing is, immers het is net ingevoerd om de leden voor gemak te voorzien. Mocht er via support door diverse leden erom gevraagd worden dan zal dit wel noodzakelijk gaan worden om wat meer details er aan toe te voegen.
Mvg Gerrit
Smartclix | MailClix | LadyClix
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Bericht door corinasjunk »

Klopt het dat de linkspellen van Smartclix nooit laten zien 'je hebt ... geholpen, word ook lid van Smartclix!', maar dat deze direct de adverteerder eronder tonen?
Of zit ik hele aparte Smartclix linken te promoten dat ik steeds als ik op mijn eigen link, die dus naar Smartclix zou moeten gaan, klik, te zien krijg dat ik Pietje Puk heb geholpen op Linkpromoter, Klara de Koe op Lagelandenklikjes en Harige Harry op 5euromail, etc?
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3949
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Smartclix, MailClix & LadyClix support

Bericht door Christina »

@ corinasjunk:

Dat je niet meer ziet: 'u heeft geklikt voor' komt door het overzetten van de site van http naar https.
Dus je ziet de eerste klik als het ware niet meer maar alleen de onderliggende.
De vergoeding wordt wel gewoon gegeven voor de eerste klik maar dat zien we niet meer.

En helaas zullen we vroeg of laat allemaal over moeten naar https.
Plaats reactie