coinhive.com

Discussies over uiteenlopende onderwerpen gerelateerd met de Buitenlandse "Verdien Geld" programma's.
Silvia
Moderator
Moderator
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 jan 2014 15:01

Re: Fiets,

Bericht door Silvia »

@moneybugs: :thx
fijn! en het wordt zeer gewaardeerd.

ik ga wel deze berichten naar het coinhive topic zetten.

bedankt voor je medewerking.
Moneybugs
20 Euro
20 Euro
Berichten: 511
Lid geworden op: 17 jan 2014 17:29
Contacteer:

Re: coinhive.com

Bericht door Moneybugs »

@silvia

Graag gedaan!
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2291
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: coinhive.com

Bericht door willy »

coinhive komt ook mee mee met reflinken van dergelijke sites met btc
Silvia
Moderator
Moderator
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 jan 2014 15:01

Re: coinhive.com

Bericht door Silvia »

inmiddels heb ik iemand benaderd die promotica kan bereiken.
de vraag neergelegd om de coinhive te stoppen.
even afwachten weer.
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: coinhive.com

Bericht door Christina »

Hoe het zit met Coinhives:
Bron: https://nos.nl/artikel/2202729-hoe-webs ... ienen.html

Hoe websites jouw computer gebruiken om crypto-geld te verdienen


Als je een beetje rondsurft op internet, zou het zomaar kunnen dat een van die sites op de achtergrond virtuele valuta aan het 'delven' is. Dat betekent dat de rekenkracht van je computer - zonder dat je het weet - wordt gebruikt om virtuele valuta, vergelijkbaar met Bitcoin, te genereren. Dat gebeurt steeds vaker.

In april van dit jaar kwam beveiligingsbedrijf Fox-IT dit soort websites twintig keer tegen. In de eerste helft van oktober kwam het al 1250 keer voor. "Dat geeft wel aan hoe snel dit groeit", zegt Frank Groenewegen van Fox-IT.

MalwareBytes, dat zich anders dan Fox-IT ook richt op consumenten, komt websites die zich schuldig maken aan dit soort praktijken maar liefst 8 miljoen keer per dag tegen. Hoewel veel sites vrijwel zeker dubbel worden geteld, laat het cijfer wel zien op welke schaal het gebeurt.

Gratis geld

Beveiligingsonderzoekers noemen het fenomeen cryptojacking. Voordeel voor websites: zij krijgen in principe 'gratis' geld. De nadelen zijn vooral voor bezoekers. Hun computer kan trager worden en op telefoons kan de batterij sneller leeg raken.

Cryptojacking gebeurt in de broncode van de website. Op het moment dat het tabblad met de bewuste website wordt gesloten, houdt het 'minen' op.


Torrentwebsite The Pirate Bay komt er openlijk voor uit dat het cryptojacking test als alternatief voor advertenties. Die worden immers steeds vaker geblokkeerd door gebruikers en inkomsten uit advertenties dalen sowieso.

Maandag ontdekte techwebsite Tweakers dat onder meer een actiewebsite van de Albert Heijn een miner bevatte. Die is intussen aangepast, omdat dat niet de bedoeling zou zijn geweest. De miner was in een extern script geplaatst, dat door onder meer de Albert Heijn werd gebruikt, maar ook door veel andere websites. Hoe de miner daar terechtkwam, is onbekend. Onder hackers is het plaatsen van miners op gekraakte sites een populaire manier om geld te verdienen.

In de meeste gevallen minen de websites de cryptocurrency Monero. Dat kan snel gaan: bij een miljoen bezoekers per maand kun je ruim boven de 100.000 euro per maand verdienen, zo berekent Coin-Hive. Dat is het kant-en-klare pakket waarmee websites cryptojacking kunnen inbouwen.
Opvallende advertenties

Fox-IT weet nog niet zo goed wat het aanmoet met cryptojacking. Want hoewel die activiteit processorkracht vereist, zijn ze niet per se kwaadaardig. "Het is wel een interessante discussie. Heb je liever opvallende advertenties of een scriptje dat op de achtergrond geld genereert? Ik weet het wel", zegt Groenewegen. Ook zware advertenties kunnen computers van bezoekers namelijk langzamer maken, en kunnen daarnaast voor de gebruiker irritant zijn.

De populariteit van cryptojacking onder websites lijkt zich in ieder geval tegen zichzelf te keren: het is al relatief eenvoudig geworden om cryptojacking te blokkeren.


Kijk eens hier wat er precies gebeurd:

https://blog.malwarebytes.com/cybercrim ... henomenon/

Wat is minen?

Cryptovaluta zoals Bitcoin kunnen worden verzameld via een proces dat 'minen' wordt genoemd, oftewel: delven. In tegenstelling tot bij goud en andere edelmetalen gebeurt het delven niet in de fysieke wereld, maar door een computer geautomatiseerd cryptografische puzzels te laten oplossen. Websites die miners inbouwen, besteden het oplossen van die puzzels uit aan hun bezoekers.


Adblock Plus and (a little) more
Kicking out Cryptojack

https://adblockplus.org/blog/kicking-out-cryptojack

Ook wel interessant:
https://tweakers.net/nieuws/131785/albe ... cript.html


Hoe dan ook is de conclusie dat JOUW computer ongevraagd wordt gebruikt voor deze praktijken.
Met als resultaat dat je PC traag gaat worden of helemaal vast gaat lopen.
Silvia
Moderator
Moderator
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 jan 2014 15:01

Re: coinhive.com

Bericht door Silvia »

inmiddels 11 dagen verder, en via een omweg mijn vraag gesteld.
niet aan promotica, maar iemand die de wm kent (eh....)

helaas tot nu toe niks gehoord.
en intussen blijft de coinhive de leden tot wanhoop drijven!
danie72
1 Cent
1 Cent
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 okt 2016 16:58

Re: coinhive.com

Bericht door danie72 »

Hoi,

Na een melding van mijn anti-virus na het klikken van een link van een betaalde mail van geldkoets ook op zoek gegaan naar info.
Ook de betreffende wm van geldkoets een mail gestuurd en op de hoogte gesteld van het feit dat er in de link een js-miner/ Trojan zit.
Ik ben heel verbaasd over zijn verklaring en uitleg dat het geen gevaar voor je computer oplevert.
Dit kan dan misschien wel zo zijn maar het gebruikt wel je cpu en is dus wel schadelijk.

Hier de antwoorden van geldkoets/ Dyon:
Heel goed en vooral op het GPT forum vermelden. Deze melding zien wij en met ons duizenden andere leden van Geldkoets, Cashze en wellicht veel, zoniet alle getpaid gerelateerde sites/kliksites.

Het betreft hier een 'aanval' van JScoinminer en is NIET onveilig, heeft iets te maken met Bitcoins en/of andere virtuele 'munteenheden'
Wij kunnen dit niet verwijder en, omdat het aangeboden wordt via adverteerders.
Onze reactie kunt u, zo u dit wilt, eveneens in uw topic op het GPT forum en/of andere fora verwerken.
Succes alvast en bedankt voor de melding,

met vriendelijke groet,
Dyon
Erg dat jezelf zo in dekt maar oke, heb het even aangekeken. Na weer een melding van mijn anti-virus verder onderzocht en een antwoord gestuurd naar geldkoets/Dyon dat ik het vreemd vind dat de betaalde mail onder het mom van op=op voordeelshop zou zijn. Geen goede zaak als er mails gestuurd worden voor een linkspel terwijl het lid er van uit mag gaan dat het een betaalde mailing is van de op=op voordeelshop, zo wordt het immers gecommuniceerd.
Ik vind het de verplichting van iedere wm-er om zulke mailing er uit te filteren, vooral als je er meerdere keren op wordt gewezen.

Ik heb mijn account inmiddels opgezegd ,vooral na de laatste mail van geldkoets/Dyon waarin er gesteld wordt dat inkomsten belangrijker zijn dan veiligheid:
De Op=Op banner is de advertentie, elke aankoop via deze banner levert
ons omzet op in de vorm van commissie. We bouwen saldo op om onze leden
tzt uit te kunnen betalen. Onder de vergoedingslink vindt je eveneens
een adverteerder, meestal zijn dit linkspellinks. Ook hiermee genereren
we omzet. Voor de inhoud van onze mailingen zijn wij niet
verantwoordelijk, dat ligt bij de adverteerder. Behoudens een paar
restricties is alle advertentie content toegestaan.

met vriendelijke groet,
Dyon
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: coinhive.com

Bericht door Christina »

@ danie72:


Er zijn wel meer sites waar een link van JS-Miner en ook andere miners regelmatig naar boven komen.
Dat is niet alleen op Geldkoets.

Dat kun je heel makkelijk oplossen door een Mining Blocker te installeren.
Dan gebruiken ze geen cpu meer van je pc omdat ze geen toegang meer hebben.


Welke Mining Blocker je kunt gebruiken is afhankelijk van welke browser je gebruikt.
danie72
1 Cent
1 Cent
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 okt 2016 16:58

Re: coinhive.com

Bericht door danie72 »

@Christina,

Bedankt voor je advies maar ik ben niet op zoek naar een oplossing van een probleem.
Nee, ik vind dat wm-er hier voorbij gaat aan zijn verantwoordelijkheid naar leden toe en moet zorgen dat het probleem al niet zou bestaan.
Wm-er wist al van het probleem in de linken en dan nog doodleuk de "foute" link blijven sturen, foeilelijk gedrag en niet goed voor de toch al onder druk staande GPT wereld
nachtvlinder
2 Euro
2 Euro
Berichten: 184
Lid geworden op: 28 feb 2014 23:45

Re: coinhive.com

Bericht door nachtvlinder »

Plaats reactie