Virus Melding

Discussies over uiteenlopende onderwerpen gerelateerd met de Nederlandse "Verdien Geld" programma's.
surfklikker
10 Cent
10 Cent
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 nov 2016 06:39

Virus Melding

Bericht door surfklikker »

Zowel vandaag als gisteren reageerde mijn virusscanner op de linkenmail van 5euromail. Misschien kan hier (in gezamenlijk effort?) iets aan gedaan worden? In beide gevallen ging het om een van de vier laatste kliks. Weet niet precies welke, want met ctrl+klik gaat het net te snel om te volgen welke het precies is.
Zodra ik het weer meemaak, zal ik het in dit topic wel even melden. Hopelijk heb ik dan meer details.
Silvia
Moderator
Moderator
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 jan 2014 15:01

Re: virusmelding linkenmail 5euromail

Bericht door Silvia »

@surfklikker:
De wm al op de hoogte gebracht?
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Virus melding

Bericht door Christina »

@ Surfklikker:

Ik heb de titel veranderd in Virus Melding.

Dit zit namelijk niet alleen bij 5 Euromail maar ergens bij iemand in een rotator waarschijnlijk.


Maar zoals Silvia al heeft gevraagd: Heb je de wm op de hoogte gebracht?

Alleen als de wm's de linken controleren kunnen we misschien de bron vinden.
surfklikker
10 Cent
10 Cent
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 nov 2016 06:39

Re: Virus Melding

Bericht door surfklikker »

WM is op de hoogte, die kon niet direct iets vinden in de links.
Heb afgesproken dat ik het meteen meldt zodra ik het weer tegenkom. En ik ga even wat langzamer klikken zodat ik dan precies kan zeggen welke link het is.
Wordt vervolgd
nachtvlinder
2 Euro
2 Euro
Berichten: 184
Lid geworden op: 28 feb 2014 23:45

Re: Virus Melding

Bericht door nachtvlinder »

Mijn antivirusprogramma maakt de laatste dagen overuren, er zitten linken met "iets" op Superrotator, Lagelandenklikjes, Itflinterke-onlineverdienen,
extraklik, linkpromotor en wie weet op hoeveel sites nog meer.
Echt irrirant, het zit ergens in een rotator van verschillen de leden................... hoe komen we er vanaf????
iemand een idee of ben ik de enige die hier last van heb?
willy
1000 Euro
1000 Euro
Berichten: 2291
Lid geworden op: 17 jan 2014 13:12
Contacteer:

Re: Virus Melding

Bericht door willy »

nachtvlinder schreef:Mijn antivirusprogramma maakt de laatste dagen overuren, er zitten linken met "iets" op Superrotator, Lagelandenklikjes, Itflinterke-onlineverdienen,
extraklik, linkpromotor en wie weet op hoeveel sites nog meer.
Echt irrirant, het zit ergens in een rotator van verschillen de leden................... hoe komen we er vanaf????
iemand een idee of ben ik de enige die hier last van heb?

In de tijd zonder rotators was het makkelijker ze te stoppen; maar ja, akkoord, de evolutie
Gebruikersavatar
Christina
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3942
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:53
Locatie: S'land
Contacteer:

Re: Virus Melding

Bericht door Christina »

Zo lang niemand kan aangeven in welk rotator ID het zit staan wij ook machteloos.
nachtvlinder
2 Euro
2 Euro
Berichten: 184
Lid geworden op: 28 feb 2014 23:45

Re: Virus Melding

Bericht door nachtvlinder »

mijn antivirusprogramma geeft dagelijks steeds vaker een waarschuwing voor
Coinhive.com ........... geinfecteerd met JS:Miner-C[Trj]

heb het volgende hierover gevonden:

CoinHive is a new cryptocurrency mining script that runs in the background of websites and uses OUR CPU to mine Monero (1 Monero = about $100). This was made becuase people are using Adblocker, so this was supposed to be an alternative. Well the problem was is that people are setting the scripts to max speed which decreases the life of your PC, make sure your fans run full power, and could potentially kill an underpowered device. Very few websites have this set to a Low mining speed so it only uses a portion of the CPU. Honestly it sounds like a great alternative to ads, it’s just executed very wrongly. CoinHive is not a virus, malware, or anything, it was just an advertising alternative that doesn’t really work.
Edit: They also have Captchas that check if you’re a robot and breifly mine crypto. Honestly it doesn’t sound like a bad idea all around, people just shouldn’t be allowed to set it to max mining speed, it should automatically detect how much CPU it can use before the fans go off. I wouldn’t mind at all and I don’t think others would too if it only used a small percentage.

aangezien steeds vaker leden bezig gaan met bitcoins en andere virtuele valuta is het misschien zinnig om zich te verdiepen in
het bovenstaande.
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Virus Melding

Bericht door corinasjunk »

Klopt, Malwarebytes gaat ook af voor Coinhive. Ook als ik mine op moonbitcoin en er staat een coinhive ad op de site staat de scanner al op zijn achterste poten, erg irritant.
Hoop dat iedereen die met BTC bezig is een virusscanner heeft én gebruikt.
nachtvlinder
2 Euro
2 Euro
Berichten: 184
Lid geworden op: 28 feb 2014 23:45

Re: Virus Melding

Bericht door nachtvlinder »

het kan idd. geen kwaad denk ik maar het is vreselijk irritant om steeds die melding weg te moeten klikken voordat je verder kunt.
eerst was het één keer per dag maar het wordt steeds meer en bijna bij elke site die ik nog heb.

het gevalletje iframes kreeg ik een uurtje geleden ook te zien, stond ergens achter de link de naam Tatium of iets dergelijks, wilde het eerst
nog opschrijven maar bedacht dat als dit in een rotator zit je nooit kunt achterhalen wie dit is.

wat coinhive.com betreft een oproep aan een ieder die dit gebruikt........... stop er mee aub
Plaats reactie