Adverteren in ledenlinkspellen

Discussieer hier over allerlei GetPaid gerelateerde onderwerpen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Adverteren in ledenlinkspellen

Bericht door corinasjunk »

Ik vraag het maar even hier aangezien het op vele sites onder verschillende webmasters speelt, en ik mogelijk niet de enige ben met deze vraag.
Ik adverteer al een tijd (niet continu) op diverse sites in de ledenlinkspellen. Prima hits, maar wel een minpuntje ten opzichte van de normale linkspelads: de statistieken! Of liever gezegd het 'ontbreken' ervan.
Ik hou naast mijn saldi ook mijn lopende ads bij, zodat ik snel kan zien of, hoeveel en waar ik bij bijvoorbeeld een veiling moet bieden.
Nu is het bij de meeste ads heel simpel af te lezen in de statistieken. Dit is jouw link van dit of dat type, je hebt er zoveel besteld en hier heb je zoveel hits op gehad en/of hier heb je nog zoveel hits op tegoed. Nu maakt het mij niet veel uit of ik te zien krijg of ik er x van y heb gehad of tegoed heb, maar bij de ledenlinkspellen is de enige info:
Link a - x hits resterend - vergoeding
link b - x hits resterend - vergoeding
Niet alleen moet ik eerst mijn eigen link zoeken, ook ontbreekt het bestelde aantal. Daarnaast is het als je in meerdere resets een link hebt en je zo dom bent geweest ze allemaal hetzelfde te noemen (ok, leermoment) ook nog even puzzelen om het type te achterhalen.

De grote vraag die ik al een tijdje heb is daarom ook: is het mogelijk om van de ledenlinkspelhits de statistieken op te nemen bij de adstats pagina, of hiervoor desnoods een eigen adstats pagina te maken? Zou verrekte handig zijn!
Of is dit niet mogelijk en moet ik de hoop maar opgeven en lekker blijven puzzelen tijdens het bijhouden van de adstats?
Nelly
10 Euro
10 Euro
Berichten: 298
Lid geworden op: 17 jan 2014 14:44

Re: Adverteren in ledenlinkspellen

Bericht door Nelly »

Proberend in het zo goed mogelijk Nederlands uit te leggen
Het ledenlinkspel is een bijgevoegd linkspel en niet in het script zelf geinplanteerd
Dus staat deze ook niet direct verbonden met de adstats van het script
En dat is zomaar ook niet te verwezenlijken ook

Zelf vind ik de ledenlinkspel stats vrij overzichtelijk
Ik ga ervan uit dat een lid zelf wel weet hoeveel hits deze aankoopt
Om het voor je eigen duidelijk te maken geef de link een naam die je herkend,desnoods met een aanduiding van de resettijd
Het aftellen van de hits gebeurt volautomatisch
Desnoods neem een kladblaadje en vermeld daar ook de info op
Moneybugs
20 Euro
20 Euro
Berichten: 511
Lid geworden op: 17 jan 2014 17:29
Contacteer:

Re: Adverteren in ledenlinkspellen

Bericht door Moneybugs »

corinasjunk schreef:Daarnaast is het als je in meerdere resets een link hebt en je zo dom bent geweest ze allemaal hetzelfde te noemen (ok, leermoment) ook nog even puzzelen om het type te achterhalen.
Dit zou de webmaster eventueel wel weer kunnen laten aanpassen door Makicom.

Als je over de geplaatste linken scrolt of even aanklikt kun je op Buddy zien welke link je hebt geplaatst.

Als je dan als naam van de link het aantal hits met bijvoorbeeld datum zou doorgeven ben je er ook.
Gebruikersavatar
corinasjunk
100 Euro
100 Euro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 11 mar 2015 11:16
Locatie: Groene Hart

Re: Adverteren in ledenlinkspellen

Bericht door corinasjunk »

Bedankt voor de reacties.
Ik snap dat het later is toegevoegd. Voor nu dus niet praktisch om het bij de adstats te scripten. Jammer voor mij, maar ik heb in ieder geval duidelijkheid :)

En qua overzichtelijkheid: ik hou in excel bij hoeveel hits ik heb besteld (per site en reset etc.), maar het moeten zoeken van mijn link en het terugrekenen naar hoeveel hits ik dan heb gehad (ja, ik weet dat excel dat zelf kan) scheelt natuurlijk wel in tijd. Tijd die ik anders zou kunnen besteden aan klikken, wat dan weer voor zowel mijzelf als de leden die daar hebben geadverteerd positief is.
Als het daarom met 5 seconden werk bij de adstats opgenomen kon worden, graag! Dit gaat helaas niet, jammer, heb het in ieder geval geprobeerd en hoef niet te hopen dat dit op korte termijn wel zo is.

En qua naamgeving: is mijn eigen domme schuld, ga er in de toekomst rekening mee houden.
Plaats reactie